XXIV KONFERENCJA DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ WSPOMAGANIE ROZWOJU KOMPETENCJI DIAGNOSTYCZNYCH NAUCZYCIELI
WYDARZENIE ROKU
XXIV Krajowa
Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
Pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Chcesz uzyskać maksimum wiedzy na temat egzaminu ósmoklasisty – zgłoś swoje uczestnictwo!
Pamiętaj: Specjaliści systemu egzaminów zewnętrznych to najlepsze źródło wiedzy!
Zapraszamy:
Nauczycieli, doradców metodycznych, konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli, pracowników wyższych uczelni, badaczy na kolejną ogólnopolską konferencję tym razem ukierunkowaną na wspomaganie rozwoju kompetencji diagnostycznych nauczycieli.
RODN „WOM” w Katowicach
27-29 września 2018 r.
Organizatorzy konferencji:
RODN „WOM” w Katowicach, PTDE, OKE w Krakowie, OKE w Jaworznie
Zgłoszenia
TEMATYKA
I. Diagnoza przebiegu uczenia się – rola doradców metodycznych i konsultantów w podnoszeniu jakości tej diagnozy
Rozróżnianie wewnętrznej i zewnętrznej motywacji do uczenia się, pobudzanie motywacji wewnętrznej
- Rozpoznawanie umiejętności praktycznych i poznawczo-teoretycznych ucznia, prowadzenie obserwacji pracy ucznia w toku lekcji
- Ocenianie stanu a ocenianie rozwoju osiągnięć ucznia, wdrażanie koncepcji edukacyjnej wartości dodanej
II. Diagnoza wyniku uczenia się – rozszerzanie i pogłębianie przygotowania nauczycieli w tym zakresie
Interpretacja oczekiwanych, rejestrowanie i analiza uzyskanych wyników uczenia się, stosowanie nieformalnych metod sprawdzania osiągnięć uczniów – ustnych, pisemnych i praktycznych; indywidualnych i grupowych
- Zastosowania standaryzowanych narzędzi pomiaru dydaktycznego, szacowanie rzetelności i trafności programowej wyników pomiaru: wersje próbne egzaminu ósmoklasisty.
- Ocenianie kształtujące i ocenianie sumujące osiągnięć uczniów, naturalne i regulowane składniki oceny szkolnej
III. Diagnostyka edukacyjna na szerokim świecie
Nowe idee i ich aplikacje w światowej diagnostyce edukacyjnej
- Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych problemy metodologiczne, reanalizy, popularyzacja wyników i analiza ich znaczenia dla polskiego systemu edukacyjnego
- Sprawozdania z wizyt studyjnych i własnych doświadczeń edukacyjnych w różnych krajach świata, bliskich i dalekich
IV. Inne tematy z zakresu diagnostyki edukacyjnej